Voor Home klik op het Vino Amore logo! info@vinoamore.nl

Vino Amore

Nederlandse kerstpakkettenbeurs

Enchanté mes amis! Ons voortslepend door deze mistroostige winter die maar geen winter wil zijn hebben wij vast koers gezet naar de volgende winter, oftewel, wij bezochten de kerstpakkettenbeurs 2016 te Houten. Daarmee geenszins de bedoeling hebbend het komende voorjaar, de zomer en de herfst bij voorbaat te minachten, zeer zeker niet. Daarvan hopen wij uitbundig te genieten! Maar de kerstpakkettenbeurs 2016 stond nu eenmaal gepland in februari 2016, inderdaad een enigszins merkwaardig moment, maar dat terzijde.

Wij legden mooie contacten en deden briljante ideeën op voor eind 2016. Ik ga daar natuurlijk niets van verklappen want dan is de mogelijke verrassing weg!

De Nederlandse kerstpakkettenbeurs is de gastvrije start van het kerstpakkettenjaar. Samenstellers en wederverkopers komen samen in Expo Houten. Hier worden zij – ook dit jaar – verrast met toonaangevende exposanten, met een breed assortiment en de meest innovatieve producten. De beursvloer is ruim opgezet en geeft exposanten een diversiteit aan mogelijkheden. De Nederlandse Kerstpakkettenbeurs combineert succesvol zaken doen met een prettige ambiance.

De Nederlandse Kerstpakkettenbeurs startte in 1996. In 2016 vond alweer de 21e editie plaats. Na jarenlange residentie in Apeldoorn, een korte stop in de Jaarbeurs, is de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs terug op het oude nest waar het allemaal begon; Expo Houten.

De afgelopen jaren is het kerstpakket en daarmee de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs veranderd. De beurs past zich feilloos aan, aan trends en wensen van de bezoeker en de exposant. Het aanbod van exposanten en hun producten is breed. In de beginjaren van de beurs presenteerden exposanten veel verpakkingsmateriaal en drank. Nu, jaren later, presenteren zij o.a. duurzame producten, gezonde producten en cadeaubonnen. Ook de bezoekers zijn door de jaren heen veranderd. De beurs beweegt met hun wensen mee. De traditionele samenstellers hebben gezelschap gekregen van gespecialiseerde aanbieders van bijvoorbeeld keuzecadeaus, verspakketten, luxe geschenkpakketten en eindejaarsgeschenken.

Het kerstpakket

Met ruim 4 miljoen kerstpakketten in Nederland (2014) is het nut en de noodzaak van een beurs als de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs nog immer aanwezig. 52% van alle bedrijven in Nederland geeft kerstpakketten aan het personeel. En het percentage bedrijven dat eindejaarsgeschenken aan externe relaties geeft is 39% (dat is een stijging ten opzichte van voorgaande jaren). Met een gemiddelde waarde van een kerstpakket van 42,25 euro is de kerstpakkettenmarkt dus goed voor bijna 200 miljoen euro omzet. Bovendien ziet ruim 92% van de Nederlandse werknemers het jaarlijkse kerstpakket als ultieme blijk van waardering. Dat zijn indrukwekkende cijfers!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.